DEL 1 AV ULRIK MUNTHER NOVELL


Denna ''novell'' handlar om Alexa som är 16 år gammal och bor i stockholm, hennes absolut största idol är Ulrik Munther, hon ska på en av hans spelingar, det är 10nde gången hon ser honom, känner han igen henne?
Läs här!!
OBS Allt är påhittat OBS

Det var en solig sommardag i juni när jag klev ut genom porten till min och min familjs lägenhet på sankt eriksplan. Med solglasögonen på och ulrik munther tygpåsen hängade på axeln gick jag mot tunnelbanan. Det satt en hemlös farbror precisvid trappan ner till tunnelbanan, jag hade en lös tiokrona i fickan på dom slitna jeansshortsen som jag slängde i en burk han hade brevid sig och gick iväg. Han skrek tack på brytande svenska och skrattade när jag gick iväg. Det var faktiskt ganska lungt på tunnelbanan, det satt nån barnfamilj här och där och några tonårskillar som satt och pratade persiska och i mitten av tåget stod det en kille med en gitarr och spelade och sjöng ed sheerans låt The A team. Han såg så glad ut även om han var hemlös och fattig, när låten var slut aplådderade alla och han blev ännu gladare. Barnfamiljerna gav honom några småpengar och han tackade och bugade och klev av i västra skogen. Även jag vart glad, jag tänkte på att om bara några timmar står jag framför en scen som min största idol, Ulrik Munther står och sjunger och spelar på. Jag skulle nu träffa honom för 10nde gången, undrar om han känner igen mig nu? täntke jag. Jag klev av tunnelbanan och gick direkt till scenen, förvånande var det ingen där bara Kalle, Rikard, Adam och Ulrik på scenen som höll på att plocka fram alla grejer till spelningen. Jag stod och kollade ner i mobilen och kollade bilder på instagram när en mörk röst sa till mig:
 
- Du är här för att kolla på när Ulrik spelar va? Frågade han
 Jag kollade upp och där stod Kalle. Jag blev paff först och fattade ingenting och var tvungen att fråga:
- Va?
- Haha, nä jag frågade om du ska kolla på Ulrik? Sa Kalle
- Hahah, ja, jo det ska jag. Svarade jag. 
- Följ med här, sa kalle och jag tog tygpåsen som jag hade ställt ifrån mig på backen och gick efter kalle. 
 
Vi gick bakom scenen och där stod Ulrik och pratade i telefon jag blev alldeles varm i kroppen och stod bara där och log, Varför tog kalle med mig hit? tänkte jag
Ulrik stod med ryggen mot mig och såg inte att jag var där, han lade på telefonen och vände sig om och blev helt paff när han höll på att springa in i mig. 
 
- Hej, fick jag fram, jag var nervös men ändå så himla glad
- Oj, hej, vem tog hit dig? Frågade Ulrik mig
- Haha, Kalle, sa jag och Ulrik kollade på Kalle och skrattade. 
- Kan jag få din autograf här på tygpåsen? Frågade jag
- Självklart, sa Ulrik och skrev den
 
Jag stod där helt tyst och bara kollade på ulrik, Han kollad epå mig och ner i backen och log och sen kollade han på mig igen. 
- Vart bor du då? frågade han
- Sankt eriksplan, så det är inte så långt härifrån, sa jag
- Vänta, jag tror jag har träffat dig förut...? Var du i sundsvall och härnösand när jag spelade där? Frågade han mig
- Ja jag var där, detta är 10nde gången jag ser dig, sa jag
- Jag tänkte väl att jag började känna igen dig, vad heter du?
- Alexa, sa jag
 
Ulriks telefon ringde igen och han svarade med:
- Kan jag ringa senare, står med en tjej, sa han och kollade på mig och log som en idiot. Han la ner telefonen i bakfickan och ursäktade sig.
- Kan du spela gitarr? Frågade han
- Alltså nja, sådär, svarade jag honom
- Kom med här 
Vi gick in i ett rum och där fanns mat, kaffe, godis, vatten och hans gitarr låg där. 
- Ta den här, jag ska lära dig att spela, sa Ulrik
Vad skulle jag göra? Det kändes så hilma konstigt, jag satt i ett rum med Ulrik Munther, med hans gitarr i famnen och han skulle lära mig att spela? Drömmer jag? Tänkte jag. 
 
Han tog min vänster hand och visade hur ackorden G,C och D. Han stannade till ibland och kollade mig i ögonen och log.
- Va duktig du är, vi kanske ska byta ut dig mot Rikard! Sa han och skrattade
Vi satt där och skrattade tillsammans, Jga och min största idol, Det var sjukt. 
 
Rikard stack in huvudet genom dörren och sa: 
- Vi kör ett soundcheck nu Ulle-bulle
- Jag kommer strax, sa Ulrik
Rikard stängde dörren och gick. 
- Vill du stå bakom scenen när vi kör själva spelningen eller vill du stå framför med alla andra? Frågade Ulrik 
- Vad vill du att jag ska göra? svarade jag
- Du kan stå i pupbliken 1 eller 2 låtar så jag är säker på att det finns nån fin tjej där haha, sen kan du komma bak, det är bara att du tar detta pass och säger till vakterna sen, Sa Ulrik och klappade mig på axlen och gick ut på scenen. Där satt jag och klinkade lite på gitarren då ulrik hade en annan som han skulle ha på spelingen så jag kunde spela medans han hade soundcheck. Efter jag hade spelat en stund ringde mobilen, det stod ''Mamma'' på skärmen, jag svarade och mamam frågade hur jag hade det och svarade:
- Jag sitter backstage och spelar på Ulriks gitarr, själv då?
- Men va?? du skojar med mig. Sa mamma
 

 
 
Nästa del kommer antingen imorgon eller på fredag, får se
Ge mig gärna feedback om vad jag kan förbättra och ändra!!
För er ''icke munthers'' så är Kalle ulriks trummis och Rikard är hans gitarrist och Adam är basist. ¨Hoppas ni som inte gillar ulrik också gillar denna!
Och ni munthers, hoppas ni gillar den!
Som sagt kommer nästa del ut imorgon eller fredag! 
Kommentera, sprid osv!!
Det kommer komma bilder till kommande delar, hittade ingen passande till denna del bara!
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Asbra!! Vet inte om jag har någon feedback att komma med, kanske att du skriver lite mer vad hon tänker och så, att man förstår hur lycklig hon blir när hon får syn på Ulrik liksom. Fangirling-tankar typ ;) hon måste ju ändå va ganska stort fan om hon sett honom 10 gånger! MEN GRYMT


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0